FANDOM

Organizacja założona przez profesora Maxa Handle'a opowiadająca się po stronie Sojuszu. Istniała w latach 2 ABY-4 ABY.

Powstanie i Cel Edytuj

Organizacja ta powstała z naukowców pracujących nad Drugą Gwiazdą Śmierci. Inspiratorem tej organizacji był najważniejszy naukowiec Imperium-prof. Max Handle. Miał dość Imperium, gdyż nienawidził wszelkich wojen, a uważał, iż to imperator Palpatine był prowodyrem całej wojny. Profesor Handle podburzył pozostałą drużynę naukowców przeciwko Imperium i tak doszło do utworzenia NENW. Celami NENW były:

  • opóźnienie budowy Drugiej Gwiazdy Śmierci
  • sabotowanie najważniejszych budynków Imperium na Coruscant
  • odnalezienie Sojuszu, dołączenie do niego oraz pomoc jemu

Działalność Edytuj

2 ABY Edytuj

W 2 ABY NENW skomplikował plany Drugiej Gwiazdy Śmierci, a następnie sabotował budynki Imperium na Coruscant i uciekł z tejże planety. W przestrzeni na Zewnętrznych Rubieżach dostał sygnał od księżniczki Lei i wylądował na Hoth-kryjówce Sojuszu. Imperator był wściekły. Zatrudnił nowych naukowców, lecz byli gorsi-nie wykryli żadnych utrudnień i uznali, że plany Gwiazdy są świetne.

3 ABY Edytuj

W 3 ABY Imperium znalazło bazę Sojuszu na Hoth i NENW musiał się ukryć. Udał się na Tatooine.

4 ABY Edytuj

NENW wziął udział w ostatecznej bitwie pomiędzy Imperium i Sojuszem.

Koniec Istnienia Edytuj

Po odnowieniu Republiki NENW został rozwiązane, gdyż osiągnął swój cel. W 8 ABY wszyscy jego członkowie zostali uhonorowani Orderem Odrodzenia Republiki.

21 ABY Edytuj

W 21 ABY wszyscy byli członkowie NENW zjechali się na pogrzeb jego pomysłodawcy-prof. Maxa Handle'a. Odbył się on na Naboo.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki