FANDOM

Dzieciństwo Edytuj

Wczesne Lata Edytuj

Max Handle urodził się w 64 BBY daleko na Zewnętrznych Rubieżach na mało znanej planecie Hand-271. Jego rodzicami byli biedni ludzie-chorowita kobieta i pracownik taniej siły roboczej. Młody Max Handle przejął po tacie smykałkę do tworzenia różnych ustroństw i ogólnego majsterkowania.

Rok 49 BBY Edytuj

Rok 49 BBY był bardzo burzliwy w życiu Maxa. Najpierw ciężko zachorowała jego matka, a potem na Hand-271 wybuchła wewnętrzna wojna gangów przemytniczych. Cała rodzina musiała się ukrywać. Niedługo potem zmarła jego matka-choroba doszczętnie ją wyniszczyła. Potem ojciec zapłacił życiem, żeby Max mógł polecieć zarabiać na inną planetę.

Późna Młodość Edytuj

Chłopiec trafił na Jobrę-planetę uznawaną za trzon wszelkiej pracy i taniej siły roboczej na Zewnętrznych Rubieżach. Pracował dużo i ledwo starczało mu na jedzenie, lecz także doskonalił swoje zdolności. Wreszcie został zauważony przez Starą Republikę-został przeniesiony na Naboo w 45 BBY. U chłopca zaobserwowano niezwykłe zdolności naukowcze i architektoniczne.

Życie na Naboo Edytuj

Początek Edytuj

W 41 BBY uzyskał tytuł doktora, a w 39 BBY tytuł doktora habilitowanego. Jego wynalazki były zaskakująco zaawansowane. Mógł także nareszcie godnie żyć. Na przełomie 33 BBY i 32 BBY królowa Padmé Amidala zauważyła jego prace naukowcze i architektoniczne. Natychmiast zdobył tytuł profesora-stał się profesorem Maxem Handle.

Mroczne Widmo Roku 32 BBY Edytuj

W roku 32 BBY Federacja Handlowa zaatakowała Naboo. Profesor Max Handle pamiętał wojnę z 49 BBY. Nie chciał, żeby takie wojny istniały, a jeśli już miały być, to jak najkrótsze. Handle uznał, iż pomagając Padmè Amidali, królowej Naboo, nie tylko podziękuje za tytuł naukowy, ale także skróci wojnę.

Zasługi Edytuj

Profesor Handle pomógł Naboo, jednak nie zmieniło to szcególnie walk. Dopiero później, ok. 30 BBY, Naboo stało się fortecą nie do zdobycia.

Zatargi z Senatem Edytuj

W III dekadzie BBY skorumpowani senatorowie uznali, że "działalność Handle'a nie przynosi żadnych dóbr dla Republiki i dlatego nie będzie mógł jej znowić dopuki nie przedstawi oferty <dobrej> działalności". Po tym wydarzeniu często składał wnioski o znowienie swojej działalności, ale bezskutecznie.

Wielki Kanclerz Palpatine Edytuj

W 20 BBY Palpatine rozpatrzył nareszcie ofertę profesora. Został on wcielony do Planu S (Science). Gdy w 19 BBY Palpatine został imperatorem, klony pojmały Handle'a i przywieźli na Coruscant. Stał się jednym z naukowców Imperium.

Naukowiec Imperium Galaktycznego Edytuj

Przed Bitwą o Yavin Edytuj

Przed bitwą o Yavin Profesor nie był zbyt prestiżowym naukowcem. Coraz bardziej nabierał myśli, iż Imperium tworzy wojnę-nie chciał być po jego stronie, a musiał.

Po Bitwie o Yavin Edytuj

W 1 ABY Palpatine dostrzegł potencjał w pracach prof. Handle'a. Został głównym architektem Drugiej Gwiazdy Śmierci. Przydzielono również do niego innych naukowców.

Drużyna NENW Edytuj

Profesor miał dość Imperium. Zdołał podburzyć przeciwko niemu całą jego drużynę naukowców. Powstała tajna organizacja-NENW (No Empire=No War). Najpierw NENW skomplikował strasznie plany Drugiej Gwiazdy Śmierci, a następnie niepostrzeżenie sabotował wiele miejsc na Coruscant i uciekł.

Ucieczka na Hoth Edytuj

NENW zdołał odebrać sygnał księżniczki Lei i przyleciał na Hoth w 2 ABY. Wszyscy naukowcy stali się Rebeliantami.

Sojusz dla Przywrócenia Republiki Edytuj

2 ABY Edytuj

NENW szybko zaczął pomagać Sojuszowi. Udoskonalał projekty X-Wingów i Y-Wingów. Palpatine się zdenerwował. Stworzył nowy zespół lojalnych naukowców pracujący nad Drugą Gwiazdą Śmierci, jednak nie był on taki dobry-uznał, że plany Gwiazdy są doskonałe i nie widzieli licznych utrudnień. Dlatego Gwiazda nie miała prawa być skończona przed 4 ABY, a nawet 5 ABY.

3 ABY Edytuj

Imperium Galaktyczne w 3 ABY znalazło bazę Sojuszu na Hoth. Po bitwie o Hoth Rebelianci musieli opuścić tę planetę. NENW ukrył się na Tatooine.

4 ABY Edytuj

NENW wodostał się z Tatooine po odsieczy Luke'a Skywalkera, gdzie ratował Hana Solo. Ostatecznie NENW przyleciał na krązownik flagowy Sojuszu. Naukowcy zgodzili się na udział w ostatecznej bitwie, oprócz prof. Handle'a-miał uraz po 49 BBY. Po bitwie NENW został rozwiązany ze względu na to, iż jego cel został osiągnięty, a Handle powrócił na Coruscant, żeby znów zająć się życiem naukowo-architektonicznym.

Życie na Coruscant po 4 ABY Edytuj

Prof. Handle w 5 ABY znów zaczął normalnie pracować. W 8 ABY został oznaczony Orderem Odrodzenia Republiki. W 11 ABY w wieku 75 lat przestał pracować jako naukowiec i architekt oraz zajął się wreszcie swoim prywatnym życiem. W 13 ABY poleciał na Naboo, żeby tam zamieszkać.

Starość Edytuj

Starość na Naboo Edytuj

Max Handle żył spokojnie na Naboo. Jednak w 16 ABY objawiły się geny matki-zaczął bardzo chorować. W 19 ABY zachorował tak ciężko, że w ramach leczenia się musiał drugi raz powrócić na Coruscant.

Leczenie na Coruscant Edytuj

W latach 19 ABY-21 ABY był leczony, jednak choroba nie ustępowała. W 21 ABY w obecności swoich dawnych kolegów z NENW zmarł z powodu choroby. Wedle jego ostatnich życzeń został pochowany na Naboo.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki