FANDOM

Shigikawaya (czyt. Szigikałaja)-cesarstwo na Nieznanych Terytoriach istniejące w latach 571-165 BBY.

Historia Edytuj

Powstanie Edytuj

Wczesna Geneza Edytuj

Różne rasy myślące na Nieznanych Terytoriach już dużo wcześniej tworzyły różne formy państwowości. Kolebką tzw. planet-państw była planeta Makah.

Makahawaya Edytuj

Między latami 695 i 670 BBY na tej planecie powstał Szogunat Makahawaya (czyt. Makahałaja). Rządził tam szogun. Legendarnym pierwszym szogunem był Cruyawaya (czyt. Krujałaja). Słynął on z okrutności. Na początku VII w. BBY powstały ruchy secesyjne sprzeciwiające się jemu. W 576 BBY przywódctwo nad tymi ruchami objął Mankok Szigiya (czyt. Szigija). Miał zamiar działać szybko. W 573 BBY Mankok otruł szoguna. Wedle początkowych ustaleń zebrała się rada wyborcza, która miała dokonać wyboru szoguna. Po kilku zebraniach rady przekupieni wyborcy wybrali Mankoka Szigiyę. W 572 BBY został on uroczyście ogłoszony szogunem. Jednak Mankok chciał mieć władzę. Zaczął dyskretnie inwigilować obywateli oraz zwiększać swoją pozycję wobec innych. W 571 BBY ogłosił cesarstwo Shigikawaya i koronował się cesarzem.

Shigikawaya podczas panowania Mankoka Shigiyi Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki